Five 4 Five haalt geld op voor Kankeronderzoekfonds Limburg. Derde editie vestigt met € 34.056,- een record!

Persbericht
Meer dan 700 fietsers, hardlopers en wandelaren brachten afgelopen zaterdag in Eijsden-Margraten € 34.056,- (voorlopige stand) bij elkaar voor Kankeronderzoekfonds Limburg. Daarmee vestigde deze derde editie van Five 4 Five een record. Meer deelnemers en een hogere opbrengst dan de voorgaande twee edities. Mede dankzij het mooie weer werd het voor veel deelnemers een onvergetelijke dag getuige de vele berichten op sociale media. Five 4 Five wordt georganiseerd door Kankeronderzoekfonds Limburg Business Vrienden en ondersteunt onderzoeksprojecten van Maastricht UMC+.

De deelnemers verzamelden zich zaterdagochtend op de zonnige binnenplaats van Hoeve Libeek. Voorzitter Hans Bours van Five 4 Five sprak de deelnemers dankbaar toe: “Ik ben trots dat we dit evenement nu voor de derde keer organiseren met hulp van vele vrijwilligers. Ook ben ik diep onder de indruk van het groot aantal deelnemers dat hier staat. Samen hebben jullie geld opgehaald en de opbrengst van vorig jaar is ruim overschreden. Een echte topprestatie, waarvoor ik jullie hartelijk bedank.” Het startschot werd gegeven door burgemeester Dieudonne Akkermans van gemeente Eijsden-Margraten, ambassadeur van Five 4 Five Boudewijn Zenden, en (ex-) profwielrensters Chantal Blaak en Marieke Wanroij van de Boels-Dolmans ploeg die zelf ook deelnamen aan de tocht.

Alle deelnemers genoten vooraf van een fantastische, sportieve dag met een spannend en uitdagend parcours. De vele fietsers trapten 62,5 km weg met zo’n 1.100 hoogtemeters; het equivalent van een stevige Alpencol. De hardlopers en wandelaars legden een tocht van 14,5 km af. Ieder leverde zijn eigen sportieve prestatie uiteenlopend van een persoonlijke toptijd tot met veel plezier uitwandelen met groepjes vrienden/vriendinnen of familieleden.

Je hoeft niet helemaal naar Frankrijk af te reizen om actie te voeren om extra geld voor kankeronderzoek op te halen. Dichtbij, in het prachtige Heuvelland kun je ook een topprestatie leveren!” aldus een deelnemer. Five 4 five is voor deelnemers, letterlijk van 8 tot 80 jaar.

Ook volgend jaar staat Five 4 Five weer op de kalender. De nieuwe datum zal binnenkort worden bekendgemaakt, passend op de regionale evenementenkalender.

Klik hier voor de foto's van afgelopen editie.